Insumed Orvosi Diéta Terápia

időjárás érzékenység

2019. május 05. - Dr. Lakatos Anna

Meteoropátia – időjárás érzékenység 

Mi okozhatja a meteoropátiát? A növényi, az állati és az emberi szervezet normál esetben hatékony és megfelelő módon alkalmazkodik a mindenkori klímához. A meteoropátiás páciensek vegetatív idegrendszere nagyon gyakran igen érzékeny, valamint rendkívül alacsony az ingerküszöbük. A túlérzékenység okai még nem tisztázottak. Ám az feltételezhető, hogy az érintettek esetében a klimatikus változásokhoz való alkalmazkodóképességgel lehetnek problémák. Elsősorban azok az emberek tapasztalhatnak ilyen jellegű problémákat, akiknek van valamilyen betegségük, illetve idősek vagy gyenge az általánosan kondíciójuk. A probléma gyakran jelentkezik változókorban lévő nőknél. Néhány tudós civilizációs betegséget sejt az időjárással szembeni érzékenység hátterében.

Azoknál, akik túl érzékenyen reagálnak az időjárási jelenségekre, mint például a hőmérséklet-változásra, az instabil légnedvességre, viharok során a légnyomás változásaira, a szelekre és általában a légnyomás-ingadozásra, a következő tünetek jelentkezhetnek leggyakrabban:

  • fáradtság,
  • alvászavarok,
  • fejfájás
  • ízületi fájdalmak.

Bizonyos körülmények között a meteoropátia negatívan befolyásolhatja a teljesítő- és koncentrálóképességet, a közérzetet vagy akár a lelkiállapotot is.
Kezelés:

  • Az időjárás érzékenység általában a meglevő egészségügyi problémák okozta tüneteket fokozza
  • Pajzsmirigy alulműködés/jódhiány fokozza a meteoropátiát., ha ilyen problémád lehet vizsgáltasd ki.
  • Csökkentsd a koffein bevitelt
  • Támogasd az immunrendszered! Ginseng, vitamin C and E.
  • A fizikai aktivitás pl. kocogás, séta erősíti az érrendszert és az idegrendszert kiegyensúlyozza.
  • Váltakozó hideg-melegvizes zuhany is ugyanígy hat.
  • Akármilyen idő van, minél többet legyünk szabadban!
  • Ha magas vérnyomásod van jól öltözz fel hideg/szeles időben!
  • Ha alacsony vérnyomásod van, kezdd a napod 10-20 perc tornával.

Diéta az időjárás érzékenységben: - Kiegyensúlyozott étkezést folytass! (se túl sok – se túl kevés!)

 A következő élelmiszerek segíthetnek:

  • cékla
  • mazsola
  • aszalt sárgabarack, szilva
  • narancs
  • magok
  • hagyma

Végül a legfontosabb tipp: Nézd meg az időjárás előrejelzést és igyekezzél a rád váró stresszel járó tevékenységeket csökkenteni!

A bejegyzés trackback címe:

https://dietaktika.blog.hu/api/trackback/id/tr4214809366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.